Ovládanie vysokozdvižného vozíka z pohodlia pracovného stola
Vodiči vysokozdvižných vozíkov môžu po novom v niekoľkých amerických a európskych skladoch ovládať svoje stroje vďaka teleoperačnému systému na míle ďaleko.
Zo sveta robotiky 27. 10. 2020
V priebehu stále neutíchajúcej pandémie koronavírusu sa mnohí z nás spoliehali na to, že nám bude tovar do našich domovov doručovaný ešte častejšie ako predtým. Každopádne tým, ako sa vírus dokáže pomerne ľahko šíriť, sa aj samotné zásobovanie stáva pomerne značným problémom. Asi najväčší zádrhel nastáva v momente, keď sa napr. v centrálnych skladoch dodávateľa nakazia týmto vírusom napríklad vodiči vysokozdvižnej techniky.
Preventívnym opatrením by podľa spoluzakladateľa spoločnosti Phantom Auto, Eliota Katza, malo byť jednoznačné zníženie počtu pracovníkovi v danej oblasti. Ako toho však chce docieliť? Riešenie by malo spočívať v teleoperačnom systéme, vďaka ktorému by sa vozidlo, teda v tomto prípade vysokozdvižný vozík, dalo ovládať dištančne.
Pokiaľ ide o diaľkovo ovládané vozidlá, teleoperácia zvyčajne zahŕňa vybavenie automobilu alebo kamiónu kamerami a ďalšími senzormi, ktoré dodávajú informácie vzdialenému operátorovi v bezpečnej vzdialenosti.
Celý rad renomovaných odborníkov vidí tento koncept ako odrazový mostík medzi tradične poháňanými vozidlami a úplne autonómnymi prostriedkami budúcnosti. Otázkou však zostáva, či je bezpečné riadiť veľký kamión alebo vysokozdvižný vozík na míle ďaleko, a či je to ekonomickejšie ako mať na mieste vyškoleného vodiča alebo operátora?
Zdroj: Phantom Auto